Artık asıl meramımı anlatmanın zamanı geldi diye düşünüyorum. Çok yoğun geçen günlerin ardından ancak vakit bulabildim.
Benim sorunum yozlaşmanın, yalanın, işi ehlinin yapmamasının toplumun her kesimine yerleşmesinden duyduğum rahatsızlık. Bunun ilk örneğini aşağıda göreceksiniz.
Arap bir öğrencim Dış Ticaret yapıyordu ve benden acil kargo için bilgi istedi. Ben de tabiii ki THY dedim. 4 gün sonra teslim edileceğinin garantisini verdikleri halde kargo bir ayda ulaştı. Giden kargonun aciliyeti hayati önem taşıyordu. Her şey bir tarafa öğrencim bana güvenerek bir adım atmıştı ve onun müşterisi ihaleyi kaybetmişti. Bu konuda yazışmalar yaptım ve tahmin edebileceğiniz gibi bir sonuç alamadım. Aksine o kadar lakayt ve igrenç konuşmalara şahit oldum ki inanın THY bu hale geldiyse yazık dedim.
THY'ye yazdığım dilekçeyi aynen buraya ekliyorum.
Bu konuyu taşıyabileceğim her mecraya taşıyacağım. En iyi havayolu ödülü almış bu firma malesef bu ödülü haketmiyor. Başkanlarına mailler attım, şikayet hattına bildirdim ama sonuç sıfır. Bu ödülü neye göre vermişler anlamadım. Bir problemi çözmekten aciz bir firma.
Benim sorunum yozlaşmanın, yalanın, işi ehlinin yapmamasının toplumun her kesimine yerleşmesinden duyduğum rahatsızlık. Bunun ilk örneğini aşağıda göreceksiniz.
Arap bir öğrencim Dış Ticaret yapıyordu ve benden acil kargo için bilgi istedi. Ben de tabiii ki THY dedim. 4 gün sonra teslim edileceğinin garantisini verdikleri halde kargo bir ayda ulaştı. Giden kargonun aciliyeti hayati önem taşıyordu. Her şey bir tarafa öğrencim bana güvenerek bir adım atmıştı ve onun müşterisi ihaleyi kaybetmişti. Bu konuda yazışmalar yaptım ve tahmin edebileceğiniz gibi bir sonuç alamadım. Aksine o kadar lakayt ve igrenç konuşmalara şahit oldum ki inanın THY bu hale geldiyse yazık dedim.
THY'ye yazdığım dilekçeyi aynen buraya ekliyorum.
Bu konuyu taşıyabileceğim her mecraya taşıyacağım. En iyi havayolu ödülü almış bu firma malesef bu ödülü haketmiyor. Başkanlarına mailler attım, şikayet hattına bildirdim ama sonuç sıfır. Bu ödülü neye göre vermişler anlamadım. Bir problemi çözmekten aciz bir firma.
Sayın Yetkili;
(Dikkatinizi çekerim hala
Yetkili diye hitap ediyorum. Zira Türk Hava Yolları Turkish Cargo firmasında
yetkisi olan bir yetkili ile henüz karşılaşamadım.)
Konşimento numarası 235 0022
3473 olan 40 koli ürünümüz, 12 Ağustos 2015 tarihinde Samsun Mag-Ma Işıklı Taş
firmasından, Samsun Acentanız Celal Bey’e 14 Ağustos 2015 tarihinde Suudi
Arabistan Demmam’da olacağının taahhütü alınarak ve hatta kendisine bu malların
ihale ürünü olduğu ve hayati önem taşıdığı belirtilerek teslim edilmiştir. Ancak bugün 26 Ağustos 2015 olmasına rağmen
ürünler hala Arabistan’daki müşterimize teslim edilememiştir.
Ürünlerin parsiyel olarak
parça parça gönderilmesi, Demmam’a ulaşan ürünlerin müşteriye teslim edilmemesi
ve ayrıca ürünlerin havaalanında beklediği her gün için müşteriden ücret talep
edilmesi firmanızın ne kadar gayri ciddi çalıştığının göstergesidir. Ayrıca Demmam havaalanındaki bir görevlinin
müşterimize THY kargolarının daima sorunlu olduğunu belirtmesi sizin işinizi
savsakladığınızın zaten malum olduğunu gösterir ki, maalesef bu acı tecrübe
müşterimize maddi manevi çok kayıplar yaşatmıştır.
Defalarca firmanızı arayıp
farklı farklı kişilerle görüşüp her birinden farklı farklı cevaplar almam
firmanızın elemanlarının bir bakkal dükkanı bile işletemeyecek yetersizlikte
olduğunun işaretidir. İletişim ve bilgi
paylaşımı konusunda altın çağı yaşadığımız şu günlerde firma elemanlarınızın
birbirinden habersiz ve hatta konudan habersiz olmaları da firmanız açısından
utanç verici bir durumdur.
Konuyla ilgili Gümrük ve
Ticaret Bakanlığı ve Ulaştırma Bakanlığı da haberdar edilmiştir. Türkiye’nin uluslararası
arenada bu şekilde temsil edilmesi onların da harekete geçmesini sağlayacaktır.
Gelelim en önemli mevzuya, yapılan
ve devam eden bu büyük hatanın telafisi ve müşterimizin yaşadığı zaman, para ve
her şeyden önemlisi itibar kaybının tazmini için ürünlerin fatura bedelini ve ayrıca
14 Ağustos 2015 tarihinden itibaren ürünlerin teslim edilmediği her gün için
1000 $’ın aşağıda bilgileri bulunan Suudi Arabistan’daki müşterimize tazminat olarak
ödenmesi hususunda gereğinin yapılmasını arz ederim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder